Tuesday, January 4, 2011

04012011

Assalamualaikum.....

Alhamdulillah dah 4 hari kita berada dalam tahun 2011..

Bermakna kita dah pun menginjak hri kedua persekolahan..

Sebagai cikgu, dua hari nilah hari yang SGT BZ.

Nak tau cikgu kena buat apa???

kalau jadi cikgu kelas, Ni la keja2 yang perlu dibuat waktu hari pertama...

~Ambil KEDATANGAN setiap pagi.
~Pastikan kelas BERSIH.
~Maklumkan maklumat penting kepada pelajar. Contohnya:-
  • Jadual waktu kelas
  • Waktu persekolahan
  • Peraturan kelas
  • Yuran Tambahan sekolah
  • Yuran Kelas
  • macam2 lagi tapi dah lupa 
~Lantik AJK kelas - kena undi
~Edar segala kertas makluman yang diberikan dari pihak pentadbir
~Susun kedudukan pelajar - nampak macam senang tapi pening kepala sebenaqnya..
~Berkenalan dengan pelajar
~Edarkan buKu teks

hehe..nampak macam sikit ja ka? BANYAK TAU..Kalau 1st time jadik guru kelas memang kelam kabut sikitla sebab tak biasa lagi kan..

takpalah, alah bisa tegal biasa..btol tak?

setakat tu saja untuk entry kali ni..
tata titi tutu..

0 komen:

Post a Comment

kLIK untuk ComeL

Powered by Blogger.