Saturday, May 7, 2011

Hari Kokurikulum Peringkat Sekolah 2011 part 1- kawad fancy

Assalamualaikum
Hari ni sekolah cikgu sambut hari kok.Antara aktiviti yang dijalankan ialah kawad kaki fancy dan jualan.
First nak cerita pasal kawad fancy. Kawad fancy ni maksudnya kawad sekejap macam biasa lepas tu belakon sikit. Untuk tahun ni, setiap badan beruniform telah menunjukkan persembahan yang mantap.
Sebagai guru penasihat PBSM, cikgu nak cerita dulu pasal kawad yang PBSM dah buat. Bab lakonannya, ahli2 berlakon sebagai pesakit mental di hospital mental. Komandan mereka bertindak sebagai doktor pesakit mental yang merawat mereka. Storynya begini..




          Pesakit mental tidak duduk diam, maka doktor menyuruh mereka diam dan siapa yang diam akan diberi lolipop. so, semua pesakit diam sekejap ja pastu bising balik. Doktor mengarahkan pesakit balik ke bilik masing2 tapi pesakit asyik silap jalan ja. means, ahli2 PBSM ni kawad ke kiri hen kejap ke kanan plak. pastu tiba2 sorang bersin..diikuti dengan ahli yang lain. Doktor pun mengeluarkan jarum suntikan besar(dibuat daripada manilakad) untuk menyuntik ahli2 PBSM. ok,,the end..




        Badan beruniform yang lain 
~ada berlakon macam ibu2 mengandung yang excited nak pergi shopping.. Depa letak belon berisi air dalam baju, then sebelum abis depa pecahkan belon tu. Apa lagi, habisla basah seluar diaorang. motif?entahle..


~belakon jadi budak2 kecik. lompat-lompat dan jerit seperti budak kecil, sukakan lolipop dan pakai beg macam budak tadika.


~KRS ada unsur2 lawak jenaka. gabungkan dialog dalam hantu kak limah dan merong mahawangsa. ahli2 krs ni jadi pejuang2 tanah melayu satu masa dulu masa jepun menjajah. lastly, mereka dapa selamatkan tanah melayu dan mengibarkan jalur gemilang.


~Briged - tema paparazi..ahli2 briged pegang kamera dan ambil gambar. Sorang ahli berlakon sebagai wanita cantik yang asyik diikuti paparazi. Agak menghiburkan persembahan mereka.


~Puteri Islam - tak menarik sangat sampaikan cikgu dah lupa depa belakon apa..


so, pemenangnya ialahhh...........






jeng..jeng..jeng..








3.....briged










2.......KRS












1.......kompemla anak buah saya PBSM :)

0 komen:

Post a Comment

kLIK untuk ComeL


Powered By Blogger
Powered by Blogger.